Monday, August 8, 2011

Kuih Raya Biskut Raya Home Made RM10 Sebalang Jer ^_~

Assalamualaikum wbt
Salam Ramadhan Al Mubarak~

Walaupun hari raya masih lebih 3 minggu lagi, namun, tempahan kuih raya dan biskut raya home made AuraniBakery sudah dimulakan.

Untuk pengetahuan anda, kami amat prihatin dgn kualiti dan kesedapan biskut kami. Terdapat 6 jenis biskut/kuih raya:
1. Choco D'crunch
2. Strawberry Crumble D'crunch
3. Rice Bubble
4. Shantong Delight
5. Almond London
6. Bahulu Ikan

Oleh itu harga kami berada dilingkungan premium. Harga kami amat berpatutan. Anda bebas memilih yang mana anda sukai. Pasti sedap dengan Aura yang tersendiri ^_^

Harga yang kami tawarkan ialah RM10 untuk SATU Balang. Harga ini untuk packaging bukan botol. Jangan takut dengan harga ini, bila anda dah rasa... anda akan katakan harga RM10 murah. Tahun lepas kami terpaksa kecewakan beberapa orang yg order/tambah order lewat. Jika perlukan maklumat selanjutnya, sila sms saya 0137027082.

Tempahan Kuih Raya Biskut Raya Home Made Cookies akan ditutup pada 15 Ogos 2011 (Isnin). Ada berbaki 7 hari lagi. Jadi, lakukan tempahan anda sekarang! Sehingga kini lebih dari 1000balang telah ditempah. Jangan ketinggalan.



224493_262496320433598_261864710496759_1169204_1129087_n.jpg

Nama biskut nie, d'crunch ^_~

Crunch tue maybe datang dari cornflakes & beras crispy yang ada didalam biskut nie. Bila digigit2, memang ranggup. Hee.

Udah ler kat luar disalut dengan kacang badam dan coklat, kat dalam pun ada rasa kacang gak.

Errr, d'crunch nie bentuknya bulat2, saiz sedang2, susah sikit la nak kunyah kalau makan sebiji masuk mulut sekaligus.
Saya makan pun sikit2. Sebab bagi mulut saya, saiz biskut nie agak besar, heee

Saya memang peminat biskut nie, hee, suka sangat ^_^

✿Satu Balang kecil RM10jer
✿Ada 20biji dalamnyer
✿Handmade Kuih Raya 2011
✿Buat tempahan anda sekarang supaya saya dapat siapkan tepat pada masa yang anda kehendaki.


281238_262495893766974_261864710496759_1169202_8188798_n.jpg

Anda peminat strawberry?
Anda suka coklat putih & coklat strawberry?
Cuba ni!
STRAWBERRY CRUMBLE D'CRUNCH

✿Satu Balang kecil RM10jer
✿Ada 25biji dalamnyer
✿Handmade Kuih Raya 2011
✿Buat tempahan anda sekarang supaya saya dapat siapkan tepat pada masa yang anda kehendaki.


198713_262495233767040_261864710496759_1169201_3301329_n.jpg

Anda suka kacang shantong?
Apa?
Tak pernah rasa kacang shantong?

Pernah makan?

Sedapkan?!

Nah! mai cuba Shantong Delight ni.
Sedap!
Anda pasti tak kan kecewa!

Hanya di Aurani Bakery sahaja ^_^
Tempah sekarang biskut raya anda

Jom buat tempahan, sebalang RM10 je.
Bahan utama biskut ni adalah kacang shantong
dan nestum ^_^

✿Satu Balang kecil RM10jer
✿Ada 20biji dalamnyer
✿Handmade Kuih Raya 2011
✿Buat tempahan anda sekarang supaya saya dapat siapkan tepat pada masa yang anda kehendaki.


283386_2094260210126_1653936578_2034596_3584534_n.jpg
Biskut warna hijau ala2 Incredible Huck
niee, diberi nama biskut Rice Bubble!

Saya suka biskut ni sebab...
Dalamnya kaya dengan rasa Conflakes

Pastu,

Kat luarnya disalut dengan Beras Crispy yg memberi
keranggupan bila mengigitnya. Heee

^_^ Nyum2

Jangan ketinggalan untuk membuat tempahan
sekarang bagi menceriakan Aidilfitri anda bersama
kami hanya di Aurani Bakery.

✿Satu Balang kecil RM10jer
✿Ada 25biji dalamnyer
✿Handmade Kuih Raya 2011
✿Buat tempahan anda sekarang supaya saya dapat siapkan tepat pada masa yang anda kehendaki.


250222_228580007183484_130461306995355_614628_2990997_n.jpg

Almond London


✿Satu Balang kecil RM10jer
✿Ada 25biji dalamnyer
✿Handmade Kuih Raya 2011
✿Buat tempahan anda sekarang supaya saya dapat siapkan tepat pada masa yang anda kehendaki.


205959_231041366937348_130461306995355_623508_7144757_n.jpg

Kuih Bahulu ini merupakan kuih tradisional orang Melayu dari zaman dahulu.
Masa dahulu untuk membuat kuih bahulu mengambil masa yang lama dari
kerja penyediaan adunan hingga proses pembakarannya.

Kuih Bahulu telah menjadi menu utama di dalam hidangan masyarakat Melayu
pada hari-hari perayaan atau pada majlis-majlis kebesaran, seperti Hari Raya dan Majlis Perkahwinan.
Kemampuan menyediakan kuih bahulu yang baik dari segi rupa dan citarasa
menjadi kebanggaan seseorang individu kerana ianya menjadi tumpuan kepada penggemar kuih bahulu.

Mari cuba Bahulu Ikan dari Aurani Bakery

✿Satu Balang kecil RM10jer
✿Ada 30biji dalamnyer
✿Handmade Kuih Raya 2011
✿Buat tempahan anda sekarang supaya saya dapat siapkan tepat pada masa yang anda kehendaki.



-------------------------------------------------------------------------------------------
'Filter' kepada Kejahilan, 'Ubat' kepada Hati, 'Makanan' kepada Minda. Galeri Ilmu Online anda.


1508390314040910094109.jpg 

 

[Download senarai buku Stormreaders]
disini: http://senaraibukustormreaders.blogspot.com

Thursday, July 14, 2011

Bank Islam sumbang zakat bantu penuntut

Bank Islam sumbang zakat RM7,000 bantu penuntut Politeknik Port Dickson


Faisal Jaafar (depan empat dari kanan) menyampaikan replika cek bernilai RM7,000 kepada Mohd. Kharir Mohd. Ibrahim pada majlis penyerahan bantuan zakat di Politeknik Port Dickson, semalam.

TELUK KEMANG 10 Feb. - Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB) memperluaskan tanggungjawab sosialnya dengan menyalurkan sumbangan zakat sebanyak RM7,000 untuk diagihkan di kalangan penuntut Politeknik Port Dickson kurang berkemampuan di sini hari ini.
Pengurus Wilayah Selatan BIMB, Faisal Jaafar berkata, sumbangan wang zakat itu merupakan tanda keprihatinan dalam usaha membantu golongan pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT) yang kurang berkemampuan untuk meneruskan pengajian mereka.
''Bantuan ini diharapkan dapat meringankan beban mereka disamping mampu menyuntik semangat agar mereka sentiasa bermotivasi dalam menuntut ilmu," ujarnya.
Faisal berkata demikian ketika majlis penyerahan bantuan kepada seramai 25 pelajar berkenaan di Politeknik Port Dickson di sini, hari ini.
Turut hadir, Pengarah Politeknik Port Dickson, Mohd. Kharir Mohd. Ibrahim.
Jelas Faisal, inisiatif tersebut juga seiring dengan hasrat pihak Politeknik dan kerajaan dalam usaha membangunkan modal insan yang cemerlang ke arah melahirkan pelapis pemimpin negara pada masa hadapan.
''Diharap ia dapat membantu merancakkan lagi program kebajikan yang dijalankan oleh pihak Politeknik ,selain mengukuhkan lagi hubungan kerjasama yang sedia terjalin antara kedua pihak," katanya.
Tambahnya, setakat ini Bank Islam telah memberikan sumbangan zakat berjumlah RM 110,000 kepada pelajar kurang bernasib baik di 27 Politeknik seluruh negara.
Sementara itu, bagi penerima sumbangan Norashikin Muslim, 23, pelajar jurusan Diploma Kejuruteraan Elektronik, sumbangan yang diberikan sekurang-kurangnya dapat mengurangkan kos perbelanjaan pengajiannya.
Katanya, kesemua kos perbelanjaan yang diperlukan telah ditanggung oleh kakaknya yang menetap di Kuala Lumpur memandangkan ibu dan bapanya telah meninggal dunia lima tahun dulu.
''Mujurlah kakak dapat membantu saya meneruskan pelajaran dan saya amat berterima kasih atas sumbangan ini kerana ia boleh mengurangkan beban saya," ujarnya.
Seorang lagi penerima, Mohd. Naim Nazri, 22, dari jurusan Diploma Teknologi Pembuatan, berkata, duit yang diterima dapatlah menampung kos yuran peperiksaan.
''Saya amat berterima kasih kerana bantuan yang diberikan setidak-tidaknya dapatlah mengurangkan beban yang ditanggung selama ini kerana pendapatan bapa hanya melalui wang pencen yang diterima pada tiap-tiap bulan," ujarnya.

Sumber: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0211&pub=utusan_malaysia&sec=Kampus&pg=ka_01.htm&arc=hive

--
'Filter' kepada Kejahilan, 'Ubat' kepada Hati, 'Makanan' kepada Minda. Galeri Ilmu Online anda.


1508390314040910094109.jpg 

 

[Download senarai buku Stormreaders]
disini: http://senaraibukustormreaders.blogspot.com
[AqiqahKorban] http://www.rahsia-ebook.com/AqiqahKorban
[Susu Kambing Segar Perisa Coklat/Yogurt] skudaisusukambingsegar.blogspot.com/
[Unit Trust Consultant: Amanah Saham Bank Islam] http://www.facebook.com/UnitTrusts

BIMB Invest sasar kendali RM500 juta

BIMB Invest sasar kendali RM500 juta


Zukri Samat dan Junaida Abdul Jalal menunjukkan prospektus BIMB i Dividend Fund yang dilancarkan di Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 18 Mac - BIMB Investment Management Bhd. (BIMB Invest) yakin mampu mencapai sasaran untuk menguruskan aset bernilai lebih RM500 juta menjelang akhir tahun ini melalui pelancaran beberapa produk baharu sepanjang tahun ini.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Junaida Abdul Jalal berkata, BIMB Invest akan meningkatkan produknya kepada dua lagi, masing-masing akan dilancarkan pada suku ketiga dan sebelum penghujung tahun ini.

BIMB Invest kini mengendalikan aset sebanyak RM383 juta melalui lima produknya iaitu BIMB i Growth, ASBI Dana Al-Munsif, ASBI Dana Al-Falah, ASBI Dana Al-Fakhim dan BIMB Invest Money Market Fund.

Pada satu majlis yang diadakan di sini hari ini, BIMB Invest melancarkan BIMB i Dividend Fund, sebuah dana ekuiti yang menyediakan pelabur pulangan yang stabil dan pertumbuhan modal pada jangka sederhana dan panjang.

Ini adalah dana keenam yang diuruskan oleh BIMB Invest.

Dana itu sesuai bagi pelabur yang mahu mempelbagaikan portfolio pelaburan Syariah dan mempunyai risiko sederhana dan tinggi. Junaida berkata, dana itu akan dilaburkan dalam ekuiti Syariah yang disenaraikan di Bursa Malaysia.

''Antara ekuiti yang mempunyai rekod prestasi baik ialah telekomunikasi, pembinaan, produk pengguna dan perladangan,'' kata beliau pada sidang akhbar selepas majlis pelancaran itu.

Majlis itu disempurnakan oleh Pengerusi BIMB Invest dan Pengarah Urusan Bank Islam (M) Bhd., Datuk Seri Zukri Samat.

Junaida berkata, dana yang akan dilaburkan itu membabitkan 70 peratus hingga 98 peratus daripada Nilai Aset Bersih (NAB) dan minimum 2.0 peratus hingga 30 peratus NAB dalam tunai dan sama nilai dengannya.

Beliau menambah, dana yang bakal dilaburkan itu adalah kurang kemeruapan jika dibandingkan dengan pasaran ekuiti yang lebih besar. Sebagai permulaan BIMB Invest menawarkan sejumlah RM250 juta dengan tawaran harga sebanyak RM0.25 sen seunit mulai hari ini selama 21 hari.

Pelaburan bagi produk baharu adalah sekurang-kurangnya RM500 dengan penambahan minimum boleh dibuat sebanyak RM100 untuk tempoh tiga dan lima tahun. Sementara itu, Zukri berkata, sempena pelancaran produk terbaharu itu, BIMB Invest akan mendermakan 0.30 peratus daripada lima peratus kadar bayaran jualan kepada rumah-rumah kebajikan.

''Inilah kelainan produk pelaburan yang ditawarkan oleh BIMB Invest berbanding produk lain,'' ujarnya. Mengulas tentang sumbangan itu, Zukri berkata, ia akan diberikan kepada satu rumah kebajikan di setiap negeri.

source: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0319&pub=utusan_malaysia&sec=Korporat&pg=ko_04.htm&arc=hive

--
'Filter' kepada Kejahilan, 'Ubat' kepada Hati, 'Makanan' kepada Minda. Galeri Ilmu Online anda.


1508390314040910094109.jpg 

 

[Download senarai buku Stormreaders]
disini: http://senaraibukustormreaders.blogspot.com
[AqiqahKorban] http://www.rahsia-ebook.com/AqiqahKorban
[Susu Kambing Segar Perisa Coklat/Yogurt] skudaisusukambingsegar.blogspot.com/
[Unit Trust Consultant: Amanah Saham Bank Islam] http://www.facebook.com/UnitTrusts

Monday, June 13, 2011

Aku Terima Nikahnya

Edisi Istimewa


Kompilasi Best Seller
3 dalam 1

Aku Terima Nikahnya, Bercinta Sampai Syurga dan Murabbi Cinta

Harga: RM 60.00 (with postage)
Sabah/Sarawak: Tambahan RM 10
Luar Negara: Please advise location


Edisi Hard Cover
TRILOGI AKU TERIMA NIKAHNYA merupakan gabungan buku best seller Aku Terima Nikahnya, Bercinta Sampai ke Syurga dan Murabbi Cinta. Ia diterbitkan dengan hard cover bersama tajuk depan dengan  Gold Hot Stamping bersama dan teks dalam yang dicetak dwi warna. Turut dihiasi dengan petikan-petikan daripada setiap artikel untuk kemudahan pembaca. Dihasilkan dengan sasaran menjadikannya sebagai cenderamata dan hadiah perkahwinan, juga sesuai sebagai koleksi peribadi.


Sesuai  dijadikan hantaran perkahwinan

Sesuai dijadikan hadiah perkahwinan

Sesuai dijadikan hadiah buat tersayang





TESTIMONIAL


"Aku Terima Nikahnya banyak memberi panduan kepada para remaja yang akan menempuh gerbang perkahwinan. Banyak isu yang diketengahkan adalah hasil pengalaman penulis yang telah menempuh asam garam perkahwinan dan mempunyai anak sebagai anugerah Allah. Remaja yang suka bercinta perlu membaca buku ini agar dapat mengenal erti cinta dan tanggungjawab sebagai sepasang suami isteri, bapa, ibu, anak, ahli keluarga dan sebagainya. Penulis mengolah buku ini berdasarkan pengalaman sendiri. Sketsa hidup yang terkandung di dalam buku ini tentunya menjadi daya penarik kepada para pembaca untuk mengikuti kandungan selanjutnya. Bacalah Aku Terima Nikahnya kerana ia sesuai untuk seisi keluarga khususnya para ibu bapa yang ingin mengenali lebih jauh lagi erti sebuah perkahwinan yang diinginkan … . Kandungan buku ini menggarap pengalaman pasangan muda yang bertemu jodoh di bawah landasan syariat agama. Menarik dan penuh sarat dengan unsur nasihat. Kisah di dalam buku ini sekali-sekala mencuit hati. Sungguhberguna dan tak rugi membacanya!"

CHE AMRAN IDRIS
Kumpulan RAIHAN



"Sebagai pengikut setia Ustaz Hasrizal, saya gambarkan bahawa beliau sebagai pemikir yang memiliki satu keupayaan untuk mengupas sesuatu perkara dengan tepat mengena sasaran, ringkas tapi mantap, pedas tapi jujur, panas tapi ikhlas dan berapi tapi beralas. Bahasa yang mudah dan tidak berbelit-belit begitu pantas dirakam oleh minda. Inilah kualiti pendakwah yang akan dirindui untuk zaman-berzaman. Sehingga kini, saya amat terkesan dengan satu titipan dalam Aku Terima Nikahnya. Beliau menulis, "Seorang ibu dan ayah mampu menahan pedih dan perit membesarkan anak-anaknya. Bukan setahun dua malah majoriti nyawa dan usia- CINTA TANPA SYARAT." Saya rasa kalimah ini sahaja sudah mampu menjentik jutaan mata dan hati untuk menangis dan menginsafi akan kasih sayang ibu bapa sebagai anugerah terindah di mayapada. Aku Terima Nikahnya bukan sahaja naskhah cinta gerbang perkahwinan, malah membawa bersama serangkaian cinta kepada Allah dan manusia yang wajar dijadikan koleksi berharga setiap Muslim. Inilah antara kupon daripada Ustaz Hasrizal untuk kita jadikan bekalan menuju gapura syurga abadi … "

AHMAD FEDTRI YAHYA
TV3

Aku Terima Nikahnya karya Hasrizal Abdul Jamil bukan sekadar retorik. Falsafah cinta yang diutarakan tidak tertumpu pada cinta Adam dan Hawa, tetapi melampaui kehidupan selepas "Aku terima nikahnya…" dilafazkan oleh bakal suami. Tulisannya tertumpu pada memulihara dan 'survival' sebuah perkahwinan. DOs and DON'Ts yang dikongsikan wajar dijadikan rujukan bagi pasangan yang mahu atau telah berumah tangga. Sebuah buku yang amat relevan untuk masa kini. Patut dimiliki oleh orang yang cintakan kebahagiaan rumah tangga dunia dan akhirat.
Renung-renungkan dan selamat beramal.

PROF. MADYA HJ. MD IZUDDIN HJ. ALI (IZZI)
Pensyarah/Perunding Motivasi



Harga: RM 60.00 (with postage)
Sabah/Sarawak: Tambahan RM 10
Luar Negara: Please advise location
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CORETAN PENULIS


Saya bukan novelis. Saya bukan penulis. Saya belum ada ciri-ciri yang lazim terkait sebagai seorang penulis. Saya hanyalah seorang anak, suami, bapa, adik, saudara, rakan, da'I serta insan pejuang yang menulis. Menulis kerana itu cara saya memberitahu diri. Menulis kerana itu cara saya memaham erti. Menulis kerana ia dan diri sudah sebati. Malah menulis kerana [...]

Saya bukan novelis.

Saya bukan penulis.

Saya belum ada ciri-ciri yang lazim terkait sebagai seorang penulis.

Saya hanyalah seorang anak, suami, bapa, adik, saudara, rakan, da'I serta insan pejuang yang menulis.

Menulis kerana itu cara saya memberitahu diri. Menulis kerana itu cara saya memaham erti. Menulis kerana ia dan diri sudah sebati. Malah menulis kerana itu cara saya menentang mati. Agar di satu hari nanti, saya tidak mati oleh sebuah kematian. Tulisan tinggal sebagai rakaman. Rakaman tentang kehidupan. Kehidupan yang menjadi cermin untuk setiap pembaca mencari diri.
Segalanya bermula di situ.

Aku Terima Nikahnya (2008), bermula daripada percubaan saya untuk memahami apa yang telah dan sedang saya lalui. Menilai kembali setiap satu langkah kecil yang diambil menuju kehidupan berumahtangga, Tauhid dan cinta menjadi sendi dan nadi membina mahligai impian.
Saya tidak pernah membayangkan Aku Terima Nikahnya diangkat sebagai manual cinta. Ia bukan cerita cinta. Ia cerita kehidupan.

Namun menjenguk kehidupan daripada jendela cinta, lebih sering mengurniakan pelangi, warna yang menghimpun semua perasaan kita. Calon pencinta menjadikannya sebagai persediaan. Pencinta semasa mengambilnya sebagai perencah rasa. Pencinta semalam bercermin diri menjadikannya sebagai renungan. Aku Terima Nikahnya tersedia untuk semua.
Aku Terima Nikahnya pergi terlalu jauh.

Abang dan kakak berpesan kepada adik, suami dan isteri saling memujuk pasangan membelek.
"Bacalah, bang. Ini bukan buku perempuan. Ia perspekif lelaki. Seorang suami. Seperti abang!" pujuk seorang isteri.

"Bacalah yang. Ini buku untuk perempuan. Hakikat lelaki untuk isteri memahami suami. Seperti abang!" rayu seorang suami.

Aku Terima Nikahnya terbuka kepada apa sahaja bentuk tanggapan dan jangkaan. Namun setinggi syukur kepada Allah atas setiap kebaikan yang diperolehi oleh mereka yang memanfaatkan. Perjuangan Aku Terima Nikahnya adalah untuk menyuntik keyakinan, bahawa kebejatan fitnah hidup semasa, tidak sama sekali menjadikan cinta dan perkahwinan berteraskan Islam, mustahil tegak di tengah arus yang derunya bertentangan.

Bercinta Sampai ke Syurga (2009) memanggil burung pulang ke sarang. Puas terbang tinggi meninjau kehidupan, sekual Aku Terima Nikahnya ini menjemput pembaca untuk terus menyapa awan namun kaki jangan memencil bumi.

Ia penuh dengan liku-liku perjalanan rumahtangga dan perkahwinan. Antara pedas, manis dan pahit. Tiga rasa yang merencah realiti kehidupan.

Jika Aku Terima Nikahnya membekalkan saranan membina kehidupan bersendikan Syariatullah, Bercinta Sampai ke Syurga pula menyuluh keperluan Sunnatullah. Syariat dijaga, hukum hakam dipelihara, namun rumahtangga tetap bergelora kerana Kitab Kalam tidak harus terpisah daripada Kitab Alam. Sunnatullah yang ditempa Allah sebagai sifir kehidupan, jangan disanggah, jangan diremeh temehkan.

Membina jambatan keserasian antara suami dan isteri, ibu bapa dan anak-anak, ahli keluarga dan persekitaran, semuanya harus tunduk kepada hukum alam tentang hubungan manusia.
Pertemuan saya dengan sisi kedua selepas Aku Terima Nikahnya, sungguh menginsafkan. Ia mengajar saya untuk lebih manusiawi terhadap isteri dan anak-anak, belajar seni rasa dan seni kata, bukan jauh meninjau seberang, tetapi bersuluhkan kekayaan jiwa insan bergelar Nabi. Rasulullah sallalaahu 'alayhi wa sallam sendiri yang hangat watak dirinya terhadap para isteri dan anak-anak.

"Sebaik-baik kamu adalah kamu yang terbaik kepada keluarganya. Dan aku adalah yang terbaik kepada keluargaku" – Al-Hadith

Segala atas dan bawah, hitam dan putih, salah dan betul yang terakam di dalam naskhah Bercinta Sampai ke Syurga, adalah usaha-usaha saya untuk menjadi manusia terbaik di pandangan baginda, juga pandangan Allah yang Esa.

Perkahwinan bertambah usia, anak-anak bertangga dewasa. Rumahtangga beralih ke fasa seterusnya, nikmat dan cabaran saling bersulam mematangkan kehidupan. Di medan itulah Bercinta Sampai ke Syurga menghidang cerita. Serunya bukan untuk kehidupan yang sementara. Ia suatu jemputan, mengajak pasangan yang hangat berkasih, bercinta selama-lamanya, hingga ke Syurga.

Hanya satu syarat ketetapan.

Taqwa yang benar kepada Tuhan.

Murabbi Cinta (2010) bukan ulangan cerita.

Setelah Aku Terima Nikahnya dan Bercinta Sampai ke Syurga bermain peranan di pesada kembara insan mengenal Tuhan dan kehidupan, Murabbi Cinta mahu mengenengahkan sumber inspirasi terbesar seluruh perkongsian.

Cinta Hollywood.

Cinta Bollywood.

Pelbagai modul cinta terhidang di depan mata.

Hingga kita mungkin terlupa, bahawa tiada insan yang hatinya mampu berkasih, seperti naluri Murabbi Cinta, Uswah Hasanah teladan mulia, Muhammad yang Amin, sallallaahu 'alayhi wa sallam.

Masakan tidak, setelah romantiknya kita tekuni, belas ihsan hatinya kita hayati, gurau sendanya kita teladani, tegas benarnya kita ikuti, tidakkah sebesar-besar cinta adalah cintanya kepada setiap kita? Mencintai manusia yang belum ada. Hingga hidupnya tidak berwasiatkan sisa, kecuali pedoman untuk sahabat dan ikhwan, yakni kita kaum mukminin di zaman kemudiannya, yang pernah mengusik jiwa baginda, akan rindunya kepada kita.

Itulah tema Murabbi Cinta.

Mengajak diri saya meneladani seorang Nabi.

Utusan Allah yang tidak pernah mensesiakan kuasa cinta, pada menjinakkan umat kepada agama. Cinta dan Tauhid menjadi satu, bekalan teragung sepanjang zaman.

Sunnahnya menjadikan kita hidup bercara.

Sunnahnya menjadikan masalah dan cabaran hidup sebagai laluan menjadi dewasa.

Sunnahnya mencegah lemah dan putus asa.

Sunnahnya terungkap di naskhah Murabbi Cinta, agar semua kebaikan yang sempat dilontar cerita, menambahkan penghargaan dan kasih, kepada mahaguru kita yang satu, Rasulullah Muhammad sallallaahu alayhi wa sallam.



Ustaz Hasrizal Abdul Jamil


--
'Filter' kepada Kejahilan, 'Ubat' kepada Hati, 'Makanan' kepada Minda. Galeri Ilmu Online anda.


1508390314040910094109.jpg 

 

[Download senarai buku Stormreaders]
disini: http://senaraibukustormreaders.blogspot.com
[AqiqahKorban] http://www.rahsia-ebook.com/AqiqahKorban
[Susu Kambing Segar Perisa Coklat/Yogurt] skudaisusukambingsegar.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails